Friday, June 1, 2012

3 sekolah 3 pengalaman

berada di 3 sekolah dalam masa  setahun sangat mencabar ok..xsemua org ada pengalaman ini..ko ade?kpm mana nk bg cikgu tukar2 sekolah smp 3 kali dalam setahun..namun itulah pengalaman yg mahal sekali untuk insan bernama Nur Hafiza..seperti yang sedia maklum saya memangtelah dilatih untuk mendidik insan seusia 13 tahun hingga 17 tahun..maka dengan itu segalanya dianggap mudah..firstly kita ceghita pasal apa yg jadi dekat coconut beach..saya diamanahkan untuk mengambil alih jawatan guru pendidikan islam dalam erti kata lain ustazah..segalanya mudah..hanya perlu masuk kelas habiskan pafa dan dgr budak i'adah setiap hari..potongan ayat juga semuanya sudah dihafal sejak saya di maahad lagi..xda yang pelik lg..


ok masuk sekolah kedua..nama diberi sk siputeh..xperlu riki panjang kerana ayahanda sudah lebih mengetahui...guru besaq dia nama sekian2..ok xda masalah..agak ketaq sebab first time masuk mengajaq sekolah rendah..pagi ke sekolah mendaftarkan diri..xpayah cakap banyak..masuk saja bilik guru besaq bg surat terus dia kata ni anak cikgu md akhir kan?~nah kantoi aku..conform kena baik2 saja la..sembang la dalam 10 minit..pastu jalan nk p bilik guru..xdan masuk lg ada cikgu mai tanya..ni anak ckg md akhir ka?omak aih...ada cop atas dahi ka?guru besaq xhabaq apa2 lg pun kt warga sek..cmna depa tau?cikgu yg ni pun sambung lg..betul la.adik beradik sume ikut muka mama..xda yg ikut abah..hurmm..ya!p perhimpunan mcm ckg lain..habis saja perhimpunan aku kena lelong dgn GB..hadoi...cabaran ni..dia tnya kenal x ni sapa?srupa diva la pulak..ni anak Pk bla..bla..bla...mcm nk jawab ja,xpayah kot habaq saya anak sapa..malu kot..mcm la kita anak papa najib..kesimpulannya 15 hari aku kat sek ni,ak jadi baik..gara2 org tau aku anak sapa..mmg sakit la kalo dgr yg xelok..drop my dad's water face..hohohoho


ok masuk sek ketiga..dah pesan siap2 kat pama...jgn duk p habaq kat warga sekolah ni kata org nk p mengajaq sini..satgi ssh!spt yg diberitahu ayah aku lg bijak..dia dah p habaq dekat kawan dia kt sek ni..nama sek ni black water..mujur xramai yg tahu..hanya 2 org..amenn!byk benda yg pelik jadi kat sini..pertama skali kena mengajar bi..bi ok?ya...aku tahu aku anak kelahiran melbourne..tp jgn la buat aku mcm ni..dah la aku xda pendedahan untuk ajar budak sek rendah..cuma byk benda lawak yg jadi..nie sek pertama yg aku jumpa cikgu p sek pakai selipar mak mentua,pakai selipar tandas..2 org ok yg buat mcm ni..seriously mmg xpenah jumpa...sgt kewl la depa ni..hehehehehehe..sempat juga sambut hari guru kat sini..n hadiah boleh tahan la banyak..hehehe..


wida' pract 2011..thanx a lot my seniors!
speechless!dinner yg grand..only for u GBK Nur Hafiza
tahun ni dikhabarkan xbuat majlis perpisahan segrand thn lps!terharu..*__^

No comments:

Post a Comment